Näin onnistut B2B-myynnissä

B2B-ratkaisumyyjälle löytyy Suomesta noin 300 000 yritystä. Potentiaalisin kohderyhmä koostuu keskisuurista ja suurista yrityksistä, joita on vain 1 % markkinasta.

Buukkaus voi toimia myös ratkaisumyynnin työkaluna pk-sektorissa, mutta suurempien TOP2000-yritysten kohdalla lähestymisen on oltava huolellisesti valmisteltu.

Taustatyö luo edellytykset onnistumiselle

Onnistuminen myyntityössä vaatii organisaatioiden, oikeiden päättäjien sekä päätöksentekoprosessien tuntemista.

Oikeat henkilöt ja taustatiedot maksimoivat kaupan todennäköisyyden. Eniten taustatyötä tehnyt toimija saa parhaan todennäköisyyden onnistumiselle.

Taustatietoja oikein hyödyntämällä päästään esittelemään räätälöityä ratkaisua perinteisen esittäytymisen sijasta.

Vaihtoehto rekrytoinnille

Ratkaisumyynti ei ole rakettitiedettä. Se kuitenkin vaatii selkeän prosessin ja riittävästi aikaa kaikkien vaiheiden toteuttamiseen.

Myyntiprosessin alun toimille voi olla vaikeaa löytää aikaa. Oma tiimisi keskittyy mieluummin kaupan klousaamiseen, prospektointiin palkattu henkilö kaipaa pian uusia haasteita ja uuden työntekijän perehdyttäminen vie aikaa.

Rekrytoinnin haasteet välttääksesi toivot löytäväsi kumppanin, joka hoitaa kohderyhmää kuin oma myyjäsi.

Tapamme toimia

Huolehdimme asiakkaidemme myyntiprosessin alkupäästä, että he voivat keskittyä tuottaviin tehtäviin. Tiimisi saa meiltä huolella valmisteltuja myyntimahdollisuuksia ja tarkkaa dataa kaupanteon tueksi.

Laadukkaalla lähestymisellä vahvistamme mielikuvaa yrityksestäsi ja luomme tiimillesi optimaaliset edellytykset onnistumiseen. Tekijäprofiilimme on markkinoiden paras.

Olemme erikoistuneet siihen yhteen prosenttiin Suomessa toimivista yrityksistä, joka muodostaa 60 prosenttia koko markkinan ostopotentiaalista. Käymme vuosittain kymmeniä tuhansia keskusteluita näiden TOP2000-yritysten päättäjien kanssa ja tunnemme heidät kuin omat taskumme.

Tätä dataa et voi ostaa mistään tietokannoista, mutta se on avain myyntimenestykseen. Datamme myös päivittyy jatkuvasti, mikä tekee siitä myynnille erityisen arvokasta.

Millaisten yritysten kannattaa valita NBO?

Kohderyhmäsi koostuu TOP2000-yrityksistä

Keskimääräinen kaupan koko vähintään n. 10 000€

Myyntisyklisi ovat useiden kuukausien mittaisia

Kuulostaako järkevältä?

Jos toimit vaativan ratkaisumyynnin parissa ja kohderyhmäsi on TOP2000-yritykset, ota yhteyttä jo tänään.

Janne Airaksinen
Janne Airaksinen Head of New Business Sales, Partner 050 313 4229