Työkalut dataohjattuun myyntiin

Kokemukseen tai intuitioon perustuvan myynnin aika on ohi. Koska B2B-ostaminen kehittyy jatkuvasti, ei myyntikään voi toimia vanhoilla keinoilla. Myyjän täytyy yksinkertaisesti tietää enemmän.

NBO:n asiakkaana päivität myyntisi datalähtöiseksi hetkessä. Pääset hyödyntämään Dashboard-työkalua, edistynyttä ohjausryhmätyöskentelyä ja jatkuvaa arkiraportointia myyntisi ohjaukseen.

Kirjaudu Dashboardiin

Jos olet jo asiakkaamme, tästä pääset Dashboardiin tarkastelemaan ajantasaisia kohderyhmätietoja, keskustelumuistioita ja tarjouskannan tilannetta:


Kirjaudu sisään

"Tämä teidän datanne on täysin kiistaton suunnannäyttäjä!"

- Merja Laaksonen, asiakkuusjohtaja, Filosofian Akatemia

Datavetoinen myynti osaksi arkea

Numeroiden ja faktojen perusteella johtaminen tuottaa paremman suhteen ennusteen ja toteuman välille kuin perinteinen oletusten, tavoitteiden tai edellisten vuosien trendien pohjalta ennustaminen. NBO auttaa myyntiäsi erottamaan olennaisen ja tekemään parempia johtopäätöksiä.

Myynnin johdon ohjausryhmässä ja toteuttavan tiimin arkiraportoinnissa jalostamme tiedon päätöksiksi. Havainnot ohjaavat yhteistyötämme ja saat uutta näkemystä myynnin ja markkinoinnin strategiaasi.

  • Datan analysointi ja toimenpiteiden suunnittelu yhdessä
  • Itsenäinen myynnin seuranta Dashboardissa
  • Uudet näkökulmat myynnin ja markkinoinnin strategiaan
  • Jatkuva vuorovaikutus ja nopea reagointi
  • Yhteistyön jatkuva kehittäminen

Dashboard lisää kohderyhmäymmärrystäsi

Dashboardista löydät bisneskriittistä tietoa markkinasta, uusmyynnin tilanteesta ja kaupallisista menestystekijöistä selkeästi visualisoituna.

Kontaktoinnin tilanne

Tarkastele myynnin tilannetta organisaatioittain, toimialoittain ja funktioittain. Poraudu yksittäisiin keskusteluihin, investointisuunnitelmiin ja päättäjien tietoihin. NBO auttaa tiimiäsi löytämään korrelaatioita ja syy-seuraussuhteita.

Toimenpiteet aikajanalla

Vertaa kuukausittain käytyjen keskustelujen suhdetta tapaamisten ja liidien määrään. Löydä trendit ja vaikutussuhteet. Selvitä myös, millaisella viiveellä muutokset aktiviteettivolyymissa heijastuvat avainlukuihin.

Tarjouskannan seuranta

Seuraa tarjousten sekä toteutuneiden ja hävittyjen kauppojen määrää ja arvoa. Lisämyynnin määrää seuraamalla pääset selville avattujen asiakkuuksien todellisesta arvosta. Tämä tieto antaa täysin uutta perspektiiviä – erityisesti, mikäli ratkaisumyynnillenne on tyypillistä aloittaa pilotilla, POC:illa tai määrittelyworkshopeilla.

Kiinnostuitko yhteistyöstä kanssamme?

Arvokkaisiin diileihin tähtäävää myynnin ulkoistustyötä pitää voida ohjata jatkuvasti. Siksi olemme kehittäneet Dashboardin tukemaan yhteistyötä asiakkaidemme kanssa. Kysy lisää moderniin ostamiseen mukautetusta myynnin kumppanuudesta.