[MAINOS] Jokaisella on oikeus onneen: Tapasimme toisemme NBOn kautta ja nyt meillä on jo pari yhteistä referenssicaseakin!

Puhutaanpa hetki seurustelusta ja siihen pyrkimisestä. Varmasti jokaisen elämässä on ollut se hetki, kun treffailuvaihe on päällä joko omassa elämässä tai sitten kaveripiirissä. Varsinkin kymmenyksen vaihduttua parikymppisestä kolmikymppiseksi tai markkinoille on siirrytty pitkän suhteen jälkeen, esiintyy moninaisia haasteita: Maailma tuntuu muuttuneen jotenkin kovin haastavaksi Tinderin ja muiden deittipalveluiden myötä tai toisien mielestä koko ”markkina” on muuttunut täysin siitä, kun sitä viimeksi kahlasi. Kuulostaako esim. jokin seuraavista tutulta?
  • ” Aivan järkyttävää. Jotenkin mä en osaa tätä enää -onks tää nykyään näin hullua? Koska tämä tällaiseksi muuttui?”
  • ” Lähdin sellaiseen sinkkuiltaan, mutta siellä oli valtavasti porukkaa ja aivan vääränlaisia tyyppejä - ainakin ne joita ehdin näkemään.”
  • ” Missä ihmeessä kaikki hyvät tyypit on? Tääkin tapaus oli lähinnä kiinnostunut vaan itsestään! ”
  • ” Mä oon tullut nyt siihen tulokseen, että parempi olla yksin. Mä en yksinkertaisesti jaksa tätä kahlaamista ja ramppaamista. Tässähän menee aikaa ja rahaakin ihan älyttömästi ”
  • ”Mä siirryin käyttämään palvelua, jossa voi vähän kertoa mitä hakee. No helvetti, porukka valehtelee siellä minkä ehtii ja kuvatkin ovat 10 vuoden takaa. Aivan horroria.”
  • ”No joo, oot oikeessa- olihan se mukava tyyppi. Paljastui vaan sit myöhemmin, että se onkin naimisissa ja lapsiakin löytyi.”
  • ”Pakko kai se on tällä mennä. Mistäpä muualtakaan. Onhan sieltä jotkut kuulemma hyvää löytäneet. En vaan tunne ketään, joka olisi. Mutta kun kaikki nyt tuntuu toimivan näin/käyttävän tätä, niin pakko kai mennä virran mukana.”
  • ”Vähän pinnallista tämä on, eihän tässä aidosti mitään kumppanista tiedä….”
Jostain syystä sitten onnistumisprosentti tuntuu olevan huomattavasti korkeampi kun on tavattu työpaikalla, harrastusten kautta tai vaikkapa ihan sattumalta. Joskus siihen sattumaan on ollut myös kavereiden tekemisillä vaikutusta, kun kaksi sinkkua on järjestetty yhteen. Tästä viimeisestäkin on kauhutarinoita, mutta käsittääkseni hyvin harvoin, mikäli kaverit ovat tunteneet molemmat osapuolet hyvin. Nyt, kun todennäköisesti ihmettelet miksi ihmeessä höpötän deittailusta -tee yksi juttu. Lue kaikki yllä oleva uudestaan ja siirrä konteksti B2B-myynnin ja ostamisen maailmaan. Yllättävän moni asia on samoin! Koko ajan tulee uusia työkaluja ja uusia yrityksiä ”dating gamea” helpottamaan ja keinovalikoima kasvaa. Tästä huolimatta moni turhautuu niin paljon, että haluaisi vähintään yksittäisinä päivinä luopua koko pelistä. Mietitäänpä hetki, mikä noissa paremman onnistumisprosentin deittitarinoissa sitten on yhteistä?
  • Osapuolilla ei ole ollut mahdollisuutta esittää jotain muuta kuin todellisuudessa ovat
  • Yhteen on päädytty ns. ”luonnollista reittiä”, eikä prosessia ole yritetty pakottaa tai nopeuttaa liikaa
  • Jos tapahtumaan on liittynyt ulkopuolisia, he tuntevat molemmat osapuolet hyvin
Tämä tuntuu pätevän täysin muuttumattomana  B2B -bisnekseen. Vaikka lähtisi noudattamaan samaa kaavaa -sama ongelma säilyy: miten löytää avain onneen ilman valtavaa työmäärää ja raskasta prosessia? Kuten deittailussa, löytyy bisneksessäkin omat tutut karikatyyrinsä organisaatioista, hieman pilke silmä kulmassa kuvaten:
  • ”Play it safe, mulla ei ole kiire minnekään” Joku meistä satsaa verkoston suositteluihin, muttei aina saa tarpeeksi tai lainkaan vastauksia. Joskus myös toisen suositus ei toiminutkaan itselle.
  • ”Mä en etsi nyt mitään vakavaa, enkä jaksa ressata” Toinen hankkii valtavan määrän treffejä ja toivoo että ”joukossa on hyviäkin”.
  • ”Mä olen niin hyvä, että mut pitää hakea kotoa” Kolmas huutaa mahdollisimman moneen mediaan positiivisia tietoja itsestään ja toivoo että hunajapurkille alkaisi saapua oikeanlaisia ehdokkaita.
  • ”Tähän täytyy olla jokin helpompi appsi” Niitä portaaleita, työkaluja ja palveluitakin alkaa jo löytyä useampia. Oikein hyödynnettynä sieltä saattaa löytyä hyviä mahdollisuuksia.
  • ” Let´s mingle! -mummotunneli kutsuu!” Monenlaisia tapahtumia löytyy, mutta niissä usein yhdistyy paljon erilaisia tarpeita omaavia osapuolia. Esimerkiksi NBOn kannalta B2B -myyntiin erikoistuneessa tapahtumassa vain pieni osa olisi itselle mielenkiintoisia ”deittejä”, koska toimimme rajatun kohderyhmän parissa.
Kaikki näistä karikatyyreistä voivat onnistua niin deitti- kuin bisnesrintamalla. Ja voihan niitä aina yhdistellä! Toki helpommallakin pääsee.

Voiko aito business matchmaking olla siis mahdollista? – Kyllä voi!

  On näet olemassa mystinen, kymmenien organisaatioiden joukko, joka on löytänyt ”B2B-dating gameen” jonkin uuden jutun -eräänlaisen Cupidon. Heidän taustansa, intohimonsa ja tavoitteensa on käyty selvittämässä ja heihin on tutustuttu muutenkin kuin pelkkien faktojen kautta. Samaa on tehty reippaasti laajemmin ja kattavammin potentiaalisiin treffikumppaneihin – niihin ostaviin organisaatioihin. Tämä on rinnastettavissa niihin kavereiden järjestämiin tälleihin -kuitenkin siten, että tunnetaan riittävästi molempia osapuolia ja vältetään siten niitä noloja tilanteita. Heillä kuulemma menee nykyään todella hyvin, oikein näyttivät raikkailta ja onnellisilta! Deittipalvelumme tärkeä lupaus on taattu yksityisyys, joten tätä joukkoa ei julkisteta deittiportaalissamme. Mikäli olet kyllästynyt B2B-suhteisiin, joissa saat vähemmän kuin annat tai olet vain muuten väsynyt etsimään ja pettymään -kokeile sinäkin tätä uutta ja erityistä matchmakeriä! Sinullakin on oikeus olla onnellinen! Tämä businessmaailman innokas Cupido sijaitsee Hakaniemessä ja tunnetaan New Business Officena. Meillä on viini täynnä Amorin nuolia ja yksinkertaisesti nautimme siitä, kun toisilleen sopivat löytävät toisensa. Haluamme, että rakastutte palavasti toisiinne ja pääsette hyvää vauhtia kihloihin ja kirkkoon, kohti pitkää, molemmille suopeaa asiakassuhdetta. Ehkä jonain päivänä teillä on niitä yhteisiä referenssicasejakin! Työstämämme brändiuudistus on lähiviikkoina valmistumassa ja löydät jatkossa kattavammin tietoa deittiportaalistamme www.nbo.fi . Jos businessuhteen kaipuusi ei voi enää odottaa, ota suoraan yhteyttä Business Love Doctor Janne Airaksiseen janne.airaksinen@nbo.fi / 050-313 4229 tai allekirjoittaneeseen jani.ojala@nbo.fi / 040-171 2223. Kukaan ei halua olla jouluna -varsinkaan tilikauden päättyessä- pipelinellaan yksin! :) Happy hunting, T: Jani  

Kiinnostuitko? Kysy lisää!

Jani
Jani Ojala Sales and Marketing Director, Partner 040 171 2223