Myyjän on hyvä osata laskea, mutta myynnin vetäjän on osattava myös todennäköisyyslaskentaa!

13.03.2019

Pahoittelut radiohiljaisuudesta, viime aikoina on ollut niin paljon allekirjoittaneen lautasella, että blogiin kirjoittelu on jäänyt vähemmälle. Säpinää New Business Officella yhä riittää, mutta nyt törmäsin niin mielenkiintoiseen juttuun, että täytyy jakaa tieto kanssasi. Kuten aina, asia on loppujen lopuksi pirun yksinkertainen – ja siksi niin selkeä ja toimiva! Asiassa käy kiittäminen yrittäjäkollegaani Ossi Merisaloa, joka … Lue lisää »

Jani Ojala

Kuuletko, katsotko ja toteatko vai haastatko yrityksesi kuuntelemaan, katselemaan ja ymmärtämään?

05.09.2018

Olemme NBO:lla launchanneet uuden asiakaskokemushaastattelu-liiketoiminnan, jonka avulla mahdollistamme ja tarjoamme näkymän ja ymmärryksen loppuasiakkaiden kokemusmaailmaan ja asiakastyytyväisyyteen. Tässä postauksessa avaan, millainen viitekehys, lähestymistapa ja mielenmaisema tämän liiketoiminnan takaa löytyy.   Materiaaliseen uskonnontutkimukseen erikoistunut professori David Morgan Pohjois-Carolinan Duken yliopistosta kirjoittaa: ”katsominen ja katseleminen ovat kaksi eri asiaa.”[1] Suomen kielellä ”to look” ja ”to gaze” eivät … Lue lisää »

Niina Kalavainen

Millaiset edellytykset palkitsevalle yhteistyölle luodaan aloittamalla se vaatimuksin?

31.08.2018

Kuvittele hetkeksi itsesi tilanteeseen, jossa joku haluaisi innokkaasti kanssasi treffeille. Tilanne hivelee varmasti itsetuntoa, mutta muuttuu kovin nopeasti, ellet ole varma, haluaisitko tälleille lähteä. Mikäli esim. kerrot seurustelevasi tai ettet juuri etsi seuraa, alkaa kertomus siitä, miksi Sinua lähestynyt henkilö on niin erinomainen ja mitä hyötyä Sinulle henkilökohtaisesti olisi siitä, että tapaat hänet. ”Jos ei … Lue lisää »

Jani Ojala