Kuuletko, katsotko ja toteatko vai haastatko yrityksesi kuuntelemaan, katselemaan ja ymmärtämään?

05.09.2018

Olemme NBO:lla launchanneet uuden asiakaskokemushaastattelu-liiketoiminnan, jonka avulla mahdollistamme ja tarjoamme näkymän ja ymmärryksen loppuasiakkaiden kokemusmaailmaan ja asiakastyytyväisyyteen. Tässä postauksessa avaan, millainen viitekehys, lähestymistapa ja mielenmaisema tämän liiketoiminnan takaa löytyy.   Materiaaliseen uskonnontutkimukseen erikoistunut professori David Morgan Pohjois-Carolinan Duken yliopistosta kirjoittaa: ”katsominen ja katseleminen ovat kaksi eri asiaa.”[1] Suomen kielellä ”to look” ja ”to gaze” eivät … Lue lisää »

Niina Kalavainen

Millaiset edellytykset palkitsevalle yhteistyölle luodaan aloittamalla se vaatimuksin?

31.08.2018

Kuvittele hetkeksi itsesi tilanteeseen, jossa joku haluaisi innokkaasti kanssasi treffeille. Tilanne hivelee varmasti itsetuntoa, mutta muuttuu kovin nopeasti, ellet ole varma, haluaisitko tälleille lähteä. Mikäli esim. kerrot seurustelevasi tai ettet juuri etsi seuraa, alkaa kertomus siitä, miksi Sinua lähestynyt henkilö on niin erinomainen ja mitä hyötyä Sinulle henkilökohtaisesti olisi siitä, että tapaat hänet. ”Jos ei … Lue lisää »

Jani Ojala

Joudutko Sinäkin menestymään niukkuudesta? Onnistutko siinä?

23.08.2018

Yleensä, kun myyjän täytyy motivoida itseään menetetyn kaupan kohdattuaan, ajatellaan miten ”kyllähän siellä puotia riittää” ja ” ei muuta kuin uutta matoa koukkuun”. Mikäli vastaat myynnistä, Sinun kannattaisi ehkä miettiä, paljonko niitä matoja lopulta on. Ajattelin ottaa tänään totuuden torven roolin ja kertoa tästä, vaikkei kaikki kertomani miellyttäisikään. Tämä teksti on siis erityisesti myynnistä vastaaville … Lue lisää »

Jani Ojala