Vaikka ulkoistuksen toimivuus vaativassa ratkaisumyynnissä epäilytti, Drama Queen Communications päätti kokeilla yhteistyötä NBO:n kanssa. Tulosta saatiin jo ensimmäisten viikkojen aikana. Tärkeisiin keskusteluihin potentiaalisten ostajien kanssa päästiin mukaan enemmän kuin koskaan aiemmin.
Drama Queen Communications oli uudistanut brändiään, ja tunnettuushaasteiden vuoksi kilpailutuksissa ei oltu mukana riittävästi. Uusmyynti kaipasi tehostusta. NBO:n konsepti ja toimintamalli herättivät kiinnostuksen: ”Se, ettei mentäisikään kuuluisaan kulmahuoneeseen suoraan, vaan pitkäjänteisellä työllä mutkan kautta. Lisäksi hinnoittelumallinne ja tekemisen mallinne ovat erilaiset kuin ns. old school -tekemisessä. Kaikki tämä vakuutti siihen, että ainakin kannattaa kokeilla”, kertoo toimitusjohtaja Matias Mero.
Drama Queen Communications on täyden palvelun markkinointiviestintätoimisto, joka tekee modernia markkinointiviestintää kaikkiin kanaviin. Satama Interactive-taustaisella Merolla oli tietty mielikuva perinteisestä cold calling- lähestymistavasta ja ulkoistuksen toimivuus monimutkaisessa myynnissä epäilytti. ”Lähdimme skeptisistä lähtökohdista kokeilemaan jopa epäillen koko ulkoistamisen toimivuutta. Saavutimme tulokset paljon odotettua paremmin ja eihän sitä voi muuta sanoa kuin että tämä oli aivan superjuttu!”
“Lähdimme skeptisistä lähtökohdista kokeilemaan jopa epäillen koko ulkoistamisen toimivuutta. Saavutimme tulokset paljon odotettua paremmin ja eihän sitä voi muuta sanoa kuin että tämä oli aivan superjuttu!”
Matias Mero, Drama Queen CommunicationsOikeanlaisia keskusteluja oikeiden päättäjien kanssa
Matias Meroa huoletti yhteistyön alussa, tavoitetaanko päättäjiä, kiinnostaako viesti ja huomaavatko ostajat, ettei yhteyttä otettukaan Drama Queenilta. Jokaisella kontaktilla tehdään myös markkinointityötä, joten ensivaikutelma on tärkeä. Huolet osoittautuivat turhiksi.
”Kaikki huolet poistuivat jo myyntimahdollisuuksien taustatietoja luettaessa ja lopullisesti asiakkaita tavattaessa. Kyllä sen huomaa, onko päättäjää manipuloitu tapaamaan vai onko löydetty aito yhteinen intressi kuulla, keitä olemme ja mitä teemme”, sanoo Netta Alaranta, Drama Queenin uusasiakashankinnasta vastaava Head of Accounts & Business Development.
“Kyllä sen huomaa, onko päättäjää manipuloitu tapaamaan vai onko löydetty aito yhteinen intressi kuulla, keitä olemme ja mitä teemme.”
Netta Alaranta, Drama Queen CommunicationsYhteistyön käynnistämiseen panostettiin, ja NBO saavutti ymmärryksen yrityksestä sekä toimialasta nopeasti. ”Vaikuttaisi, että tunnette meidän juttumme yhtä hyvin kuin me itse. Ja tuloksellisuus saatiin vauhtiin jo ensimmäisinä viikkoina”, sanoo Matias Mero.
”Myyntimahdollisuuksien laatu on ollut hyvä ja niistä on seurannut oikeanlaisia jatkotoimenpiteitä ja kaupallista menestystä. On ollut ilo myös huomata, että organisaatiot, joissa tarvetta ei aiemmin ollut, ovat aktivoituneet yhteistyön ja kontaktoinnin jatkuessa järjestelmällisesti. Kun tarve on muodostunut, olemme päässeet keskustelemaan.”
Ammattimainen tulos, joka toteutuu saumattomasti ja vaivattomasti
Matias Mero on tyytyväinen NBO:n tiimiin, joka selvästi pitää työstään ja soveltuu hyvin Drama Queenille: ”Jokainen on ollut iloinen, reipas ja fiksu. Voisin hyvin kuvitella heidän kaltaistensa tekijöiden työskentelevän meillä. Meidän oloisia tyyppejä – ja tietenkin myös tulokset puhuvat puolestaan.”
Uusia myyntimahdollisuuksia on tullut tasaiseen tahtiin ja Drama Queen on ollut mukana useammissa potentiaalisissa keskusteluissa aidosti kiinnostavien organisaatioiden kanssa kuin koskaan aikaisemmin. Vaikka liikkeelle lähdettiin epäilevissä tunnelmissa, Meron odotukset ovat ylittyneet. ”Kyllä tuo nimenne toteutuu mainiosti yhteistyössämme. Olette osa firmaamme ja meidän ”New Business Office”. Sitähän tämä parhaimmillaan on!”
“Kyllä tuo nimenne toteutuu mainiosti yhteistyössämme. Olette osa firmaamme ja meidän ”New Business Office”. Sitähän tämä parhaimmillaan on!”
Organisaatio
Drama Queen Communications
Toimiala
Markkinointiviestintä
Haastateltavat
Matias Mero, CEO
Netta Alaranta, Head of Accounts & Business Development
Yhteistyön kesto
1.10.2019 –
Kiinnostuitko? Kysy lisää!
Saatat olla kiinnostunut myös näistä
Tuloksia, fiksumpaa ajankäyttöä ja eväitä myynnin kehittämiseen
NBO:n laadullinen näkökulma sai Avidlyn vaihtamaan myynnin kumppania. Tapaamisia ei enää sovita, jos ostotarve ei ole ajankohtainen.
Lue lisää AdvaniaParempaa myyntiä datan avulla
Datajohteisuus on lisännyt tarkkuutta ja tehoa Advanian ulkoistetun myynnin ohjaukseen. Yhteistyö NBO:n kanssa on ollut sekä opettavaista että tuottoisaa.
Lue lisää Taiste OyVuorovaikutukseen panostamalla moninkertaisiin tuottoihin
Taiste rakensi uuden outbound-myynnin toimintatavan yhdessä NBO:n kanssa. Tiivis vuorovaikutus on menestyksekkään yhteistyön ydin.
Lue lisää