Efiman ja NBO:n yli vuosikymmenen jatkunut yhteistyö todistaa, että pitkäjänteisyys, jatkuva kehittäminen ja kyky mukautua tuottavat tuloksia TOP500-markkinassa.
Vuonna 2013 käynnistynyt yhteistyö on jalostunut kumppanuudeksi, jossa NBO tukee Efimaa sen jokaisen neljän liiketoiminta-alueen palveluihin kohdistuvissa kampanjoissa.
”NBO:n laaja-alainen osaaminen liiketoiminnastamme on meille ensiarvoisen tärkeää. Se auttaa tunnistamaan mahdollisuuksia yksittäisten teemojen ulkopuoleltakin ja ohjaamaan kohdeorganisaatioita eri kampanjoihin sen mukaan, mikä teema on niille ajankohtainen”, sanoo kaupallinen johtaja Tapio Immonen, joka tukee Efiman liiketoimintojen asiakasrajapintaa koko elinkaarella myynnistä toimitukseen asti. Efima on yli 250 asiantuntijan yritys, joka auttaa suuria ja keskisuuria yrityksiä tehostamaan ja automatisoimaan toimintaansa moderneja liiketoimintasovelluksia, tekoälyä ja dataa hyödyntäen.
”Kaikkien myynti- ja markkinointikampanjoidemme pääasiallinen kohderyhmä on TOP500-organisaatiot. Pitkän yhteistyömme myötä NBO:lle kertyneen osaamisen ansiosta saamme jokaisesta keskustelusta enemmän irti kuin puhtaasti yhden kampanjan tiimoilta tehdyistä soitoista tai buukista.”
“NBO:n laaja-alainen osaaminen liiketoiminnastamme on meille ensiarvoisen tärkeää.”
Tapio Immonen, kaupallinen johtajaNBO kehittää yhteistyötä aktiivisesti
Efimalta yhteistyöhön osallistuu useita henkilöitä eri liiketoiminnoista. Tiedot keskusteluista kohdeorganisaatioiden eri päättäjien kanssa kirjataan NBO:n Dashboardin lisäksi suoraan Efiman CRM-järjestelmään. Lisäksi käytössä ovat Teams-kanavat ja yhteiset kuukausitapaamiset.
Avoin yhteistyö ja tiivis koordinointi takaavat kokonaisuuden onnistumisen ja estävät pullonkauloja muodostumasta myyntiprosessiin. Potentiaalisia organisaatioita voidaan tarvittaessa siirtää prosessin eri vaiheista eteenpäin tai muuttaa lähestymisessä käytettävää viestiä joustavasti.
”Vakiintuneen kumppanuuden riskinä on ajautuminen leipiintyneeseen toimintatapaan. Kiitos NBO:lle, että olette aktiivisesti nostaneet esille parannusehdotuksia sekä arjen toiminnassa että ison kuvan kehittämisessä”, Immonen sanoo.
”Yhteistyömme on jatkunut yli kymmenen vuotta, ja siihen vaikuttaa varmasti se, että olette olleet joustavia ja osanneet muokata tekemistä tarpeidemme mukaan.”
Asiakastietoa, markkinaymmärrystä, kontakteja ja kauppaa
Efima seuraa niiden myyntimahdollisuuksien ja kauppojen määrää, joihin NBO on työllään vaikuttanut. Immosen mukaan kauppojen alkuperän korvamerkintä ja yhteistyön arvottaminen tällä perusteella ei ole yksiselitteistä, koska keskusteluja saman rajallisen kohderyhmän kanssa on käyty jo 15 vuotta.
Siksi yhteistyötä arvioidaan kokonaisuutena: tuottaako se asiakastietoa, markkinaymmärrystä, kontakteja ja loppupeleissä kauppaa.
”Pidän tärkeänä markkinaymmärrystä, eli sitä näkymätöntä osaa, joka ei muutu euroiksi. Myös negatiiviset lopputulokset, jotka eivät johda myyntimahdollisuuteen, tuottavat lisäarvoa: tieto asiakkaan aiemmista ratkaisuista, arkkitehtuuripäätöksistä tai teknologiavalinnoista on meille hyvin arvokasta."
“Haluamme tehdä pitkäjänteistä yhteistyötä NBO:n kanssa yksittäisten täsmäratkaisujen sijaan, koska kohderyhmämme on pysynyt samana jo 15 vuotta, ja bisnes tehdään näistä 500 yrityksestä.”
Tyypillisesti 85 prosentissa B2B-myynnin keskusteluista ei välittömästi ole kaupallista potentiaalia. Efima hyödyntää myös nämä keskustelut löytääkseen toimivia lähestymiskulmia ja sopivassa elinkaaren vaiheessa olevia kohderyhmiä kampanjoille, sekä priorisoidakseen myynnin ajankäyttöä.
”NBO käy aktiivista dialogia kohderyhmämme kanssa ja syventää ymmärrystämme koko ajan. Näin vältämme sen, ettemme laita paukkuja vääriin asioihin. Tekemisen mukauttaminen lennosta onnistuu, koska emme maksa buukkiperusteisesti.”
NBO sopii pitkäjänteiseen strategiseen kumppanuuteen
”Haluamme tehdä pitkäjänteistä yhteistyötä NBO:n kanssa yksittäisten täsmäratkaisujen sijaan, koska kohderyhmämme on pysynyt samana jo 15 vuotta, ja bisnes tehdään näistä 500 yrityksestä. Keskusteluista jää potentiaaliselle asiakkaalle muistijälki, joka käynnistää parhaassa tapauksessa toimenpiteitä, kun tarve on ajankohtainen.”
Immosen mukaan NBO:n halu kehittämiseen ja jatkuvaan parantamiseen on vastannut hyvin Efiman tarpeeseen strategiselle kumppanuudelle. Hän arvostaa NBO:n työntekijöiden hyvää asennetta ja kykyä tunnistaa olennaiset asiat. Myös tiedonsiirrosta on huolehdittu hyvin ja uudet työntekijät on perehdytetty nopeasti, vaikka vaihtuvuuttakin on vuosien aikana luonnollisesti ollut.
”NBO:sta hyötyy yritys, joka on valmis tekemään pitkäjänteistä yhteistyötä ja kehittämään asioita yhdessä. Jos haluaa täyttää kalenterinsa tapaamisilla nopeasti, siihen löytyy muita palveluita.”
Organisaatio: Efima
Toimiala: Toiminnanohjauksen ja taloushallinnon palvelut
Haastateltava: Tapio Immonen, kaupallinen johtaja
Yhteistyön kesto: 1.12.2013 alkaen
Kiinnostuitko? Kysy lisää!
Saatat olla kiinnostunut myös näistä
NCC Property Development optimoi myyntiprosessinsa NBO:n avulla (julkaistu 6.10.2025)
NBO:n systemaattinen myyntityö on tuonut NCC Property Developmentille tuloksia. Kun tieto kohderyhmästä on fiksusti saatavilla, on helppo rakentaa oikea tilannekuva ja lähestyä potentiaalista asiakasta oikealla hetkellä.
Lue lisää twodayNBO parantaa twodayn myynnin osumatarkkuutta (julkaistu 25.9.2025)
Kun myynti keskittyy tarkkaan rajattuun kohderyhmään, jokainen kontakti on arvokas. NBO auttaa twodayn myyntiä pääsemään keskusteluihin toivottujen päätöksentekijöiden kanssa ja saavuttamaan tuloksia suuryrityssegmentissä.
Lue lisää AccountorUusia asiakkaita haastavassa markkinatilanteessa (julkaistu 14.6.2025)
UUSI: Pitkän myyntisyklin palveluissa on tärkeää ylläpitää jatkuva keskusteluyhteys potentiaalisiin asiakkaisiin. NBO:n avulla Accountor on onnistunut kohdistamaan myyntiä oikeaan aikaan oikeaan kohderyhmään ja saamaan kauppaa muuttuneessa markkinassa.
Lue lisää