Blogi

Myynnin asiantuntijoidemme ajankohtaisia kirjoituksia B2B-ratkaisumyynnistä, uusasiakashankinnasta ja myynnin ulkoistamisesta. 

 

Millaiset edellytykset palkitsevalle yhteistyölle luodaan aloittamalla se vaatimuksin?

31.08.2018 Jani Ojala

Kuvittele hetkeksi itsesi tilanteeseen, jossa joku haluaisi innokkaasti kanssasi treffeille. Tilanne hivelee varmasti itsetuntoa, mutta muuttuu kovin...

Lue lisää

Joudutko Sinäkin menestymään niukkuudesta? Onnistutko siinä?

23.08.2018 Jani Ojala

Yleensä, kun myyjän täytyy motivoida itseään menetetyn kaupan kohdattuaan, ajatellaan miten ”kyllähän siellä puotia riittää” ja ” ei muuta kuin uutta...

Lue lisää

Asiakas ensin ja asiakas edellä - lupaavaa tulevaisuutta kohti!

06.06.2018 Jani Ojala

Jokainen viime vuosien julkaisujani lukaissut tietää, että olen aina korostanut asiakkaan merkitystä. Asiakas maksaa organisaation palkat ja asiakas...

Lue lisää

Mitäpä jos olettamisen sijaan varmistaisit?

25.04.2018 Janne Airaksinen

Kuten Jani aiemmassa blogissaan lupasi, tässä hieman taustaa Social Sellingin ja inboundin tehostamisesta perinteisellä myyntityöllä. Alla skenaario...

Lue lisää

New Business Office teki hattutempun!

24.04.2018 Jani Ojala

Nousimme Kauppalehden arvostetussa vertailussa sekä Menestyjä-, että Kasvuyritykseksi jo kolmatta kertaa peräkkäin! Eikä siinä edes kaikki…

Lue lisää

Toimitko rajoitteiden alaisena? Kuka ne on asettanut? Mitä jos se oletkin Sinä?

08.03.2018 Jani Ojala

Hieman erilaista pohdintaa tällä kertaa viimeaikaisten kokemusten myötä. Moni meistä kokee toimivansa jonkinlaisten kehysten sisällä niin...

Lue lisää

Kokemus puhuu osa 2: Hyvä/huono myyntiprosessi – miten välineriippumaton Jedi vie homman kotiin ja millainen on hyvä esimerkki huonosta esimerkistä?

20.12.2017 Jani Ojala

Huh! Pahoittelut viiveestä. Lupasin laittaa ennen joulunviettoon lähtöä jatkon viime viikolla julkaisemalleni blogille, mutta tiukille ja...

Lue lisää

Kokemus puhuu: Myynti-Yoda voi jopa klousata puhelimessa. Ja nyt ei puhuta nappikaupasta

15.12.2017 Jani Ojala

Myynnistä ja myynnin menetelmistä keskustelu on jatkunut innokkaana mediassa kuin mediassa. Itselläni kiteytyi ajatus lopulta kollegani Janne...

Lue lisää

Q4: Tuo Deja Vu -Quarter

23.11.2017 Jani Ojala

En nyt osaa sanoa syytä, mutta ilmiö tapahtuu aina vuoden viimeisellä neljänneksellä kiivaimmin. Kauppaa klousataan aktiivisesti (tästä deja vusta...

Lue lisää