Blogi

Myynnin asiantuntijoidemme ajankohtaisia kirjoituksia B2B-ratkaisumyynnistä, uusasiakashankinnasta ja myynnin ulkoistamisesta. 

 

Uratarina: Kaisa siirtyi ravintola-alalta B2B-myyntiin

21.05.2024

Kielen ammattilainen ja ravintola-alallakin työskennellyt Kaisa kannustaa alanvaihtajia harkitsemaan rohkeasti B2B-myyntiä.

Lue lisää

Sitä saa mitä mittaa – mikä ihme on insentiiviongelma ja mihin se myynnissäsi vaikuttaa?

21.05.2024 Jani Ojala

Mittarointi ja palkitseminen ohjaavat toimintaa erittäin voimakkaasti. Lue, miten kitket insentiiviongelman pois ja siirrät myynnin fokuksen lisätehoa tuoviin tavoitteisiin.

Lue lisää

Uratarina: Johanna nauttii matkasta B2B-myynnissä

19.04.2024

Yrittäjätaustaisen Johannan sydän sykkii myynnille. Hänestä parasta on, että työssä voi käyttää omia vahvuuksiaan.

Lue lisää

Uratarina: Raine on oppinut urallaan mukautumista

19.04.2024

B2B-ratkaisumyynnissä asiakkuudet kehittyvät jatkuvasti. Raine on oppinut NBO:lla paljon eri toimialoista, myynnistä ja markkinatilanteisiin sopeutumisesta.

Lue lisää

B2B-myynnin vetäjä: miksi tapaaminen on edelleen pyhä lehmä?

18.01.2024 Jani Ojala

Tapaamisilla on edelleen lähes pyhä asema myynnin mittaristossa ja arvostuksessa. Lue, miksi se voi johtaa turhaan työhön ja miten voit lisätä myyntitiimisi tehoja.

Lue lisää

Miten tavoittaa suurimpien yritysten B2B-päättäjät?

09.01.2024 Jani Ojala

B2B-myyntikeskusteluihin pääseminen isoimpien organisaatioiden johdon kanssa on entistäkin haastavampaa. Päättäjien ajasta ja budjeteista kilpailee moni asia, ja ostoprosessi on kaikkea paitsi suoraviivainen. Lue, miten voit onnistua.

Lue lisää

Suutarin lapsellakin voi olla kengät – NBO:n työkalut suhdannevaihteluihin

11.12.2023 Jani Ojala

NBO kokeili omia lääkkeitään myynnin tehostamiseen ja rekrytointiin. Lue, mitä tästä jäi käteen ja miten voimme rakentaa teidänkin organisaatiostanne suhdanteita vastaan uljaasti purjehtivan lippulaivan.

Lue lisää

Dataohjattu myynti: mitä, miten ja miksi?

22.11.2023 Jani Ojala

Menestyvät myyntitiimit tarvitsevat paljon tietoa kohderyhmistään. Mistä dataohjatussa myynnissä on kysymys ja miten datavetoiseen myynnin strategiaan voi siirtyä?

Lue lisää

8 oppia yrityksen tuloksellisuuteen – NBO:n matka asiakkaidensa menestyksen ajuriksi

14.11.2023 Jani Ojala

Etapit viime vuosien tunnuslukujemme taustalla sisältävät olennaisia oppeja. Kuten yritystoiminnassa usein käy, osa löytyi mutkan tai kantapään kautta. Poimi tästä tärkeimmät vinkkimme tuloksellisuuteen.

Lue lisää