Blogi

Myynnin asiantuntijoidemme ajankohtaisia kirjoituksia B2B-ratkaisumyynnistä, uusasiakashankinnasta ja myynnin ulkoistamisesta. 

 

Modernin B2B-myynnin opas: näin menestyt ratkaisumyynnissä

11.06.2021 Jani Ojala

B2B-ostaminen on muuttunut viime vuosina. Perinteisillä myynnin malleilla on entistä vaikeampi päästä haluttuihin tuloksiin. Oppaamme kertoo, mitä myyjän ja myyntijohtajan on huomioitava onnistuakseen uusasiakashankinnassa 2020-luvulla.

Lue lisää

Haluatko palvella ja konsultoida asiakastasi vai asiakkaan tekemään työsi puolestasi?

01.06.2021 Jani Ojala

Vähän turhan selvä avaus. Jokainen vähäisessäkin organisaation myyntivastuussa oleva luonnollisesti vastaa tähän tietyllä tavalla. Olen tällä...

Lue lisää

Menesty B2B-ratkaisumyynnissä ymmärtämällä ostamista

20.05.2021 Jani Ojala

Myyntiin kohdistuu kovia paineita. Yksi asia nostaa myynnissä onnistumisen todennäköisyyttä kuitenkin dramaattisesti. Avain koko tiimin menestykseen on myymisen sijaan ostamisen opiskelussa.

Lue lisää

Ulkoistusta pohtiva päättäjä - Onko kumppanisi teillä töissä?

01.09.2020 Jani Ojala

Ratkaisumyynnin ulkoistuskumppanina haluamme aina sitoa tekemisemme asiakkaamme myyntitavoitteisiin ja johtaa yhteistyömme tavoitteet näistä...

Lue lisää

Myyjän on hyvä osata laskea, mutta myynnin vetäjän on osattava myös todennäköisyys­laskentaa!

14.08.2020 Jani Ojala

Toisin kuin usein ajatellaan, myyntimahdollisuutta aletaan rakentaa jo ensimmäisen yhteydenoton myötä. Riippuen miten hyvin prosessi ja sen...

Lue lisää

Miten saada kaupallisia päätöksiä ratkaisumyynnissä koronasta huolimatta?

09.04.2020 Jani Ojala

Aluksi ajattelin, etten lähde tähän hippaan mukaan, kun kriisin startattua feedi on jo täynnä myyvien organisaatioiden vinkkejä etätyöskentelyyn ja...

Lue lisää

Tapa kiire, jotta kaupat ja asiakassuhteet voivat elää!

26.02.2020 Jani Ojala

Olen etuoikeutettu, koska yrittäjänä voin olennaisesti vaikuttaa omaan ajankäyttööni. New Business Officella on meneillään allekirjoittaneella nyt...

Lue lisää

Fiilistä ei voi pistää tulemaan postissa!

18.09.2019 Jani Ojala

Mikko Seppä korosti osuvasti Tampere Business Meetissä, että nykyisin kaikesta on valtaisa kilpailu, varsinkin kun digitalisaation mahdollistamana...

Lue lisää

Ostaako ärsytetty asiakas?

10.09.2019 Jani Ojala

Oletko koskaan lukenut myynnin opusta, jossa neuvotaan kettuilemaan asiakkaalle ensin jään rikkomisen hengessä? En minäkään. Mikäs olikaan se...

Lue lisää