Joudutko Sinäkin menestymään niukkuudesta? Onnistutko siinä?

23.08.2018

Yleensä, kun myyjän täytyy motivoida itseään menetetyn kaupan kohdattuaan, ajatellaan miten ”kyllähän siellä puotia riittää” ja ” ei muuta kuin uutta matoa koukkuun”. Mikäli vastaat myynnistä, Sinun kannattaisi ehkä miettiä, paljonko niitä matoja lopulta on. Ajattelin ottaa tänään totuuden torven roolin ja kertoa tästä, vaikkei kaikki kertomani miellyttäisikään. Tämä teksti on siis erityisesti myynnistä vastaaville … Lue lisää »

Jani Ojala

Asiakas ensin ja asiakas edellä – lupaavaa tulevaisuutta kohti!

06.06.2018

Jokainen viime vuosien julkaisujani lukaissut tietää, että olen aina korostanut asiakkaan merkitystä. Asiakas maksaa organisaation palkat ja asiakas on siten kuningas. Piste. Onkin hienoa ilmoittaa tässä kesälomakauden ja tilikautemme päättymisen kynnyksellä, että asiakasta tullaan huomioimaan jatkossa New Business Officella entistä vahvemmin. Olemme läpivieneet koko henkilöstömme ja ulkopuolisen Advisorin voimin sisäistä kehitysohjelmaa, jotta arkityössämme asiakasta voidaan … Lue lisää »

Jani Ojala

Mitäpä jos olettamisen sijaan varmistaisit?

25.04.2018

Kuten Jani aiemmassa blogissaan lupasi, tässä hieman taustaa Social Sellingin ja inboundin tehostamisesta perinteisellä myyntityöllä. Alla skenaario jossa kaksi tasaväkistä ja veristä kilpailijaa kamppailevat samaisesta asiakkaasta toisistaan tietämättä. Molemmilla kilpailijoilla on vahvaa sisällöntuotantoa (blogit, oppaat yms.), mutta täysin erilainen myyntiprosessi. Molemmat ovat mm. pisteyttäneet markkinoinninautomaatiossa milloin prospekti on kiinnostunut, mutta tämän jälkeen tapahtuvat toimet ovat … Lue lisää »

Janne Airaksinen