Joko sinun CRM:ääsi on asennettu Shoebox –moduuli?

16.02.2016

Koska tapaan työkseni myynnin ammattilaisia ja heidän esimiehiään, pääsen usein huomaamaan millaiset haasteet selkeästi toistuvat useissa myyntiorganisaatioissa. Erityisesti nyt kun CRM-työskentelyä on päästy rikastamaan mainioilla uusilla työkaluilla, kuten Pardot, Hubspot ja Vainu, muuttuu CRM:n hyödyntäminen monipuolisemmaksi ja samalla myös moniulotteisemmaksi. Useampia asioita pitää täyttää ja seurata, vaikka nämä työkalut selkeästi organisaation elämää helpottavatkin. Oli se … Lue lisää »

Jani Ojala

Älä ammu itseäsi jalkaan hypellä: New Business Officen katsaus myyntiin ja ostoprosessin muuttumiseen 2016

19.11.2015

Viime aikoina on tullut luettua paljon julkaisuja lempiaiheestani myynnistä. Viime ajat ovat olleet inbound -liidigeneroinnin ja markkinoinnin automaation ja digitalisaation parrasvalo-aikaa. Kovimman hypen aikaan tämä kaikki oli kuin perinteinen ”kärmesöljy”, joka paransi kaikki vaivat, mutta nyt esiin on noussut kaksi puheluihin liittyvää väittämää, joihin inboundiin satsaaminen tarjotaan vaihtoehtona ”kaikki paukut näihin” -hengessä: Tutkimusten mukaan tarvitaan … Lue lisää »

Jani Ojala

Ratkeaako Sinun myyntifunnelisi liitoksistaan –ylä- vai alapäästä?

18.12.2014

Joulun ja vuodenvaihteen lähestyessä sitä on tapana katsoa hieman peräpeiliin ja analysoida miten vuosi on käynnistynyt. Aivan –käynnistynyt, uusi tilikautemme alkaa aina heinäkuusta. Samaan aikaan on ollut mielenkiintoista kuulla erilaisia summauksia päättyvästä tilikaudesta niistä organisaatioista, joissa vuotta ollaan jo paketoimassa. ”Kyllä vaikea vuosi on ollut, aivan hirvittävä kiire. Mutta ollaan me pärjätty kun juostaan vain … Lue lisää »

Ossi Merisalo